Så många nya intryck att jag knappt kan sova :P


Det händer verkligen saker här... har jobbat extra på ladylol med kläder på fisketorvet och med handikappade undomar på ett hem där de bor. Det är annorlunda och spännande... Har gått 2 följevakter och har en till i morgon, och på fredag går jag min första egna vakt... då skall jag kunna tvätta dem i sängen, byta blöjja, och lyfta upp dem med lift och sätta i deras rullstolar. Det är mkt man skall tänka på, hur man vänder dem, hur man tvättar dem , hur man lyfter och vilka mediciner, hur man tvättar en med sond och hur man använder sonden, hur astma maskin och hostmaskin fungerar, och hur man skall göra med de som har epelepsi och kan få anfall...
1000 saker i mitt lilla huvud, men jag trivs verkligen där. med personalen och med ungdomarna. verkar vara s¨ån lätt härlig stämmning..... :O) Det finns 2 avd där och jag skall få gå följe vakt på den andra sidan med så kan jag vara vikarie på båda sidorna. :O)
Så nu blir det både helg arbete och fridagar mitt i veckan... ovanligt :O) har ju alltid jobbat måndag-fredag :O)

Annars har allt bara varit stilla o roligt som de säger här... skolan blev framskjuten 1 v så jag börjar på måndag den 6 sep. Det ser jag fram emot. Hoppas den blir givande... Jag funderar på att sen läsa teckenspråk och psykologi... 

Vi har fått så fint i lägenheten och fått upp en stor 37 tums tv i sovrummet, och gardiner och tavlor är uppe. Så det synd att det kommit in en kvinna i Janus liv ;)

Jag ar oxå hållt lite födelsedagsfest här och Janus pappa med fru o bror med familj kom hit. Vi bjöd på taccos ( som de sällan äter här ) och dajmtårta och hallon... det blev gott och det var en trevlig kväll. Min man har verkligen en stor söt familj!

Men på fredag ska vi till sverige för att umgås med min familj. Pappa Jocke fyller 51 på fredag o stål "mormor" Doris 85 på lördag.. sen åker vi nog ner till köge fest uge o ölar lite med Janus vänner på lördag. Vi har minsann inte gjort ngt sen OZORA på helgen och har planerat in en lugn månad :) sköönt!

Hoppas ni alla har det fint o njuter av solens värma strålar :P

knus

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0