Copenhagen Ströget Langebro...

Idag åkte jag in med S tåget till Köpenhamn för att strosa runder lite och lära känna Stor staden.
Hoppade av tåget på nörreport, så man kom ungefär halvvägs på ströget...
Gick och tittade lite i affärerna och myste i solen.
Var riktigt dejligt väder...
Det kom fram några människor från UNICEF och pratade, ville man skulle bli medlem där, men min tanke var hellre tt få börja jobba där... Få hjälpa andra människor! Kan det finnas något mer perfekt jobb?
Detta skall jag undersöka... finns ju fler än unicef... amenesty såg jag med vandra runder på staden...
spännande tänkte jag medans jag luffsade vidare ut till amager torv....
Blev såå sugen på en smoothie, så gick in på närmsta barista och köpte en. Sen satt jag mig i solen och tittade på 3 personer som uppträdde för folkmassan som samlades...
Men det var minst lika spännande att se på folket... vad de hade på sig, vad de gjorde m.m..
Det fanns många svenskar och norskar hörde jag också... och fler än jag hade en karta med sig... Fast jag hade gömt min i väskan... skulle ju hitta till Janus jobb sen vid Langebro...
men det visade sig vara lättare än jag trodde så jag behövde inte ens läsa kartan..

Traskade bort till hans jobb, sen åkte vi ut till hans mamma för ett dopp i poolen och det blev även en omgång mat...
Alltid lika trevligt att komma dit....  :O)

Janus jobbar fortfarade hela veckan, så jag har bestämt mig för att ta en dag i sverige i morgon, så åker in med Janus till KBH på morgonen och tar tåget till mamma <3
Saknar min älskade mamma här!Specillet nu när jag vet att hon är lite sjuker!

Men nu är det dax att sova... kudden kallar... Eller är det Janus ;)

Natti Nattti! <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0