S E M E S T E R :O)

Jag njuter i fulla drag av min semster, men efter 1 1/2 v började jag bli rastlös.... alla vänner som också har semester är ju hemma i sverige... och jag saknar dem!!
Idag är Janus sista dag på jobb som tur är, sen har vi semester i 3 v.
Vi ska börja med en lite road trip i sverige på måndag till onsdag :O) Ska till min arbetskamrats stuga i småland. Ska bli mys med lite lugn och ro i skogen vid en sjö... Hoppas att det blir fint väder, då vi skall bo i tält.

Igår åkte jag hem en till Sverige över dagen då mamma var sjuk. Janus släppte mig på huvidbangarde kl 6.30, sen letade jag upp 3 olika tåg som alla var försenade. .. But I was in no rush så det var ok...
Precis innan tåget skulle rulla in i helsingör stannde det och vi fick vänta igen... Tåget var 18 min försenat till sist... vet inte vad det var som hände, kanske vägarbete eller ngt....

Jag kom i alla fall efter mkt om och men hem till min älskade mamma! Så skönt att få krama om henne och bara vara hos henne hela dagen. Vi fikade, och jag badade i poolen och hade en mysig dag. Lagade sen middag till mamma och pappa innan jag skulle åka hem till min man igen. Det fick bli köttfärsås med bacon svamp chilli och massa vitlök i..  till det åt vi rivna morötter och ungsbakade grönsaker. Blev super gott misann :O)
Och så lätt att göra! Det finna så många saker man kan laga som faktiskt är nyttiga med... Jag älskar att exprimentera i köket... plockar recept överallt och lagar mat till Janus.

Efter en underbar dag med min älskade fina mamma som mådde bättre nu, hoppade jag på tåget till HBG för att möta upp Caroline en runda. Fina caroline kom med en tub kaviar till mig :P Hon är bara den sötaste som finns! Och jag saknar min fina underbara vän otroligt mkt här...  Men som tur är finns det msn, fb, bloggar, skype m.m..
Skype har ingen av oss haft, så det är något vi får kolla upp, så kan man ringa varandra. :O)
Vi hängde en stund, snackade om allt, och jag insåg att jag missat 6 båten.. men det var helt oke.. tiden går fort när man har roligt!! :O)
Åkte sen tillbaka till huvudbangarden och hoppade av för att byta tåg till Höje Taastrup.... och ser att tågen FORTFARANDE strular... och nu ville jag verkligen bara hem till mitt hjärta... var trött och hade ju varit uppe sen 5.40....
Till sist kom det ett tåg mot roskilde som jag hoppade på och ringde Janus som hämtade upp mig.
Åhh va skönt att komma hem igen :O)

Och idag har det bara tvättats o städats så här e fint när vi åker till småland.

Ikväll ska vi grilla i Ishöj med Brian och Louise och imorgpn skall vi på födelsedagskalas till Anina.

Jag håller tummarna för en lugn men bra helg :P

Nu får jag fortsätta här, men ha en dejlig dag alla <3


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0