Det dära förlossningsbrevet...



Ihh vad svårt det är att skriva det där förlossningsbrevet.
Jag som inte brukar brista i ord känner mig helt förvirrad och tom...
Har knåpat ner några rader om mig, mitt tjocka blod, min skräck, och min låga smärttröskel..
men förväntningar? Jag vet ju inget... dålig info?
RÖRIGA danmark!! Har inte ens haft samma barnmorska 2 gånger här jag bor. ....
Känner ingen trygghet till någon speciell... har ingen speciell at vända mig till som vet vem jag är och känner till
hur VI har det.... Det känns läskigt att de bara läser lite i en journal och sen tror de vet allt om mig och baby...
och det närmar sig med STORMSTEG.....
Jag borde vara mer förberedd än vad jag är...
På hemmaplan är nog allt klart och fixat...
Men inte mentalt över själva förlossningen.... Vet bara den lilla info jag fick i måndags av överläkaren och det jag fick veta i fredags efter att min journal varit på konferans....
Fredagsläakren sa jag skulle få all info på måndagen.. skulle bara leta upp en annan läkare Jens, efter jag varit på min flow scanning... vilket jag gjorde... men han hade inte fått veta att HAN skulle ge mig ngn information... BAH!
Men nu skall jag ju tillbaka på torsdag och på fredag.. så får hoppas jag få veta allt jag behöver innan det är dags.
Lille Eliott får för lite näring genom navelsträngen. så jag mäter mitt flow hela tiden för att se om han får näring i sig så det räcker eller om han börjar tappa vikt... får veta på torsdag vad han väger.... min lille kille... Kämpa På! snart är du här mitt fina älskade lilla hjärta... ♥




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0