Fortsättning:

 Va tvungen att sluta skriva och hann inte titta igenom vad jag skrivit sist
för att Eliott vaknade... bara att inse att mitt liv nu kommer att se ut så....

men en liten fortsättning på vad som hände sen är:
Jag hamnade på barsel gången i 2 nätter och Eliott låg på neonetal avd för förtidigt födda barn.
Det var riktigt hårt att inte själv kunna gå ner till honom den första dagen, eller att jag inte fick sova med honom
de första nätterna för att jag själv var inlagd pga av  mitt kejsarsnitt.
Efter 2 dagar fick jag flytta ner till Eliott, men då fick inte Janus sova över med oss mer. Fanns inte plats för pappor där :(
Vi var inlagda i 10 dagar med Eliott. Det var hårt i början när han låg under övervakning hela tiden. En maskin som lät hela tiden... han hade bandage om handen där han fick socker dropp för han hade svårt med sockret.
Han blev stucken i hälen var 4de timme och till slut var hälen helt blå. och jag grät när han blev stucken :(
Men efter ngra dagar fick han slippa den maskinen och få en annan mindre som han bara var fast till när han låg i sin säng. Då fick han lite gulsot ist. och fick ligga i ljus. såg ut som en blå uv lampa.... där låg han ett dygn ca sen var det borta.
Eliott gjorde framsteg varje dag.. släptte socker, övervakning, uvljus m.m.. Men skulle lära sig att äta innan vi fick åka hem. så hade sond...
Vilken lättnad när han hade ätit själv i 1 dygn , tagit på i vikt och vi fick åka hem.
Såååå skönt att komma hem till pappa Janus.

Nu är vi hemma och har varit hemma i 5 dagar.. allt har gått fint, tills igår då Eliott inte ville sova försen kl 3 på natten... så idag är vi trööööötta!!!

måste vidare med livet nu ;)

men skirver snart igen!

Pussmedkram ♥ELIOTT ♥







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0