Vem sa att livet skulle vara Lätt?

För det är allt annat än lätt alla gånger.
Att vara mamma är det mysigaste och abslout bästa som hänt mig!
MEN oxå väldigt tufft... Allt annat i livet får gå i stå och man är fast på soffan de mesta av dagarna med en liten trollunge i famnen... Han vill äta KONSTANT eller bara bli buren och det är hårt att inte kunna göra så mkt annat...
Han vaknar mellan varje och varannan timme hela nätterna så man är en zombie på dagarna.
Men när jag tittar in i hans fina stora blå ögon så kan man inget annat än känna så mkt kärlek i sitt hjärta. Han är absolut den minsta och finaste lilla baby jag någonsin sett.. och mitt hjärta smälter lika mkt varje gång jag ser på honom.
Ens liv har verkligen förändrats och man blir sp mkt mer känslig och kärleksfull.

Och med mannen min.. Han har trillat av sin cykel när han körde down hill i helgen i sverige.
Han slog i huvudet så han blev medvetslös och har bruitit en bit av benen i skuldran och slitit av musklen eller senan där inne.. så nu lär inte han kunna hjälpa till med Eliott på ett tag. :( och han blir sjukskriven... så vi kommer få leva på kärlek o killevand här.. Känns märkligt att vi antagligen inte kommer ha så mkt pengar... vi är ju vana vid att kunna handla och shoppa när vi vill... men nu får vi spara på slantarna...
Det har varit en HÅRD början på familjelivet och det bara fortsätter i samma spår. :/
Men med Eliott går det fint annars. Han är så fin och han växer som han skall. Sist vägde han 3800 gram. så snart kan vi skriva in oss på babysim och efterfödselgymnastik.
Har oxå varit på en träff för en ny mödragrupp här i tåstrup.. så vi skall ses igen nästa vecka. Utan jordmor... så hoppas det går bra fast jag är svenska ;)

Nu hinne rjag inte sitta här mer.. hinner knappt öppna min dator nu för tiden... kollar bara fb snabbt genom min telefon för det mesta på nätterna när jag sitter och ammar min lilla trollunge :)

Pusssmedkram....





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0