December månad

Decemeber brukar vara en av mina absolut favorit månader... jag är en sucker för julen och allt vad det innebär..
Att få shoppa klappar till nära och kära... att få julpyssla, julbaka och spela Duvungarnas julskiva om och om igen....
Jag älskar att vara hos mina föräldrar över julen och älskar hur det julpysslat ... och absolut älskar hela den varma stämmningen som finns under julen...

Men denna julen blir annorlunda... och det är svårt att förstå att en fin vän har mist sin 3 snart 4 åriga son.... Det gör så ont i mitt mamma hjärta... när jag läser hennes blogg strömmar tårarna ner från mina kinder... jag kan inte sluta... det gör så ont... har så ont av att de inte kommer få fira jul med sitt älskade barn... inte leka i snön eller göra andra roliga saker...
Livet kan verkligen förändras till en mardröm på 2 sekunder...
Jag skrek rätt ut när jag fick höra om tåget som kört på finaste lilla Tristan.... det som bara INTE fick hända.... det hände ....
Och nu.... vilket liv ... hur går man vidare? hur orkar man leva efter att ha sett sitt barn bli påkört?

Jag tittar på min lilla sjuka gosse som ligger här på soffan och sover... Jag ber till högre makter att han kommer att få leva sitt liv till fullo... Jag önskar honom all lycka och glädje i livet...
Jag kramar hans lilla febriga hand .... och tårarna trillar ner...
Tänk så mycket ens liv kan förändras....
hur kan man skydda dessa små liv från allt ont?
Det gör så ont i mitt mamma-hjärta....

Älskade Lilla Liv...

och finaste Tristan som nu är en ängel på himmeln...
Jag önskar så jag kunde göra mer för din familj..
vad som helst.... vrida tiden tillbaka....
Jag sänder dem mina varmaste tankar och alla energi.... och hoppas att denna månad fort är över.... för deras skull <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0