Hur kommer man vidare ?

När man fastnar i ett ekorrhjul mellan att gå vidare eller stanna kvar i en giftig relation till en giftig man som man tror att man älskar , då tänker många att valet är lätt ! Man får höra kommentarer som : Lämna honom , han är inte värd dig , du förtjänar bättre mm .
Och tro mig , jag vet allt det där ...
Men just det klivet är något av det svåraste jag någonsin varit med om ....
Det finns så många fina stunder mellan oss , så mkt vi upplevt och upplever ... 
Och bandet mellan han och min son är outstanding !!! Min son avgudar honom ! 
Jag skulle kunna skriva en bok om alla fina sidor , men även den tråkiga sidan , med tissel tassel ... otrohet ... lögner ... " försvinner " mm .
Det är den sidan som vänder ut och in på mig . Den sidan som krossar mitt hjärta om och om igen ! 
Just nu är vi där ! Där det känns som det finns lögner , tissel och tassel .....
I över 1 år har det varit en berg och dalbana med djupa känslor , kärlek , mys , spontana utflykter till att bli kastad i avgrunden ... 
Allt från otrohet , till avbokning av vår semesterresa till kreta dagen innan vi skulle åka , till att bara " försvinna " , inte svara på sms eller när man ringer ! 
Många nätter har tårarna forsat från dessa kunder . Och magen gjort uppror för jag inte äter . Gick ner 3 kilo på en all inklusive resa i maj ....
Och trots att han sårar och kastar mig , så kommer han tillbaka ändån ..... gång på gång ...
Nu har det varit riktigt mysigt i några månader och han har t.o.m. nämt Att flytta in hos oss .... Till att bara helt plötsligt vända igen ...💔😢

Jag mår så galet dåligt just nu .
Inne i en period jag aldrig någonsin varit i ...,
Panikångest, ångestattacker ... 
Jag försöker få honom att förstå . 
Men jag når inte fram . 
Jag försöker få honom att förstå hur hans plötsligt iskalla beteende påverkar mig...
Men tror inte han bryr sig längre . Och det gör ont . Så satans jävla ont .
Efter att vi känt varandra i snart 3 år .... så är det så satans tungt att ta hela klivet och lämna fast jag vet att det är det bästa för mig !!! 
Svårt för jag vet hur bra jag mår när vi har det bra ! Hur mkt jag trivs i hans famn . Och hur tryggt det känns att ligga på hans bröst och höra hur hans hjärta dunkar .. 

Just nu är jag ett vrak ! Äter dåligt , sover knappt . Och tårar och ångest kommer i vågor.

Samtidigt är jag så arg inuti ! Arg för att han behandlar mig så här !!! Varför ??? 
Allt jag ville va att älska och bli älskad ! Ge kärlek och få kärlek ... En normal relation ! Där vi umgås med varandra , men även med familj och vänner! 
MEN det kommer aldrig bli så...
Det vet jag nu .....

För mycket fuffens och tissel och tassel .....
Vi kunde varit den lyckligaste lilla familjen ! 
Vi hade kunnat ha planer på att skaffa hund ihop och planerat nästa resa ihop ...

Istället bryter han fullständigt ner mig .
Bit för bit . Som att jag är smuts . Skit . Och inget värd !!!
Och det har jag sagt en miljon gånger .
Till svar får jag ; sluta att nervärdera dig själv ...
Well , kanske DU som skall sluta nervärdera , förnedra och behandla mig som skit då ???
Acceptera mig för den jag är ?
Som jag gjort med dina fel och brister ? Förbi sett dem och älskat dig ändån !! 
Älskat till månen och tillbaka! 
För mig så var du den vackraste , finaste och bästa ..... 
men det va inte bra nog ...
(null)

(null)

(null)

Tyvärr 💔

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0